GYIK - Gyakran ismétlődő kérdések

Reklamációval és visszaküldéssel kapcsolatos kérdések

Mit kell tennem, ha reklamálni szeretném a terméket?

  • Amennyiben reklamálni szeretné a terméket, kérem kattintson a következő linkre, ahol megtalál minden szükséges információt: Reklamáció és áru visszaküldése. Kérjük, ha olyan terméket kapott, amely nem egyezik a rendelésében szereplő megrendelt termékkel, akár színben, akár bármilyen más módon, esetlegesen sérült vagy hiányos, a terméket NE SZERELJE ÖSSZE és ne hajtson végre rajta MECHANIKAI változtatásokat!

Mit kell tennem, ha vissza szeretném küldeni a terméket?

  • Amennyiben vissza szeretné küldeni a terméket, kérem kattintson a következő linkre, ahol megtalál minden szükséges információt: Reklamáció és áru visszaküldése. Kérjük, ha olyan terméket kapott, amely nem egyezik a rendelésében szereplő megrendelt termékkel, akár színben, akár bármilyen más módon, esetlegesen sérült vagy hiányos, a terméket NE SZERELJE ÖSSZE és ne hajtson végre rajta MECHANIKAI változtatásokat!

Hiányosan kaptam meg a terméket, nem a megfelelő terméket kaptam meg, hiányzik egy doboz. Mi a teendőm?

  • Amennyiben véletlenül nem kapta meg a teljes árut, esetleg más terméket kapott, vagy valami hiányzik a megrendeléséből, kérjük töltse ki a reklamációs sablonunkat, amelyet itt megtalál: Reklamáció és áru visszaküldése. Amennyiben a termék valamelyik része hibás vagy hiányzik, kérem a szerelési útmutatón jelölje be és küldje el a képet, vagy a termékről készítsen képet.
  • Kérjük, ha olyan terméket kap, amely nem egyezik a rendelésében szereplő megrendelt termékkel, akár színben, akár bármilyen más módon, esetlegesen sérült vagy hiányos, a terméket NE SZERELJE ÖSSZE! Amennyiben ez az eset áll fenn, kérem azonnal lépjen kapcsolatba a reklamációs osztályunkkal. Ezt követően felvesszük Önnel a kapcsolatot és megírjuk a további teendőket.
  • Igyekszünk a lehető leggyorsabban orvosolni a problémát.

Visszaküldhetők az egyedi, méretre gyártott termékek?

  • Az egyéni megrendelésre készült termékeket nem szerepelnek az állandó standard kínálatunkban, ezért ezeket a termékeket nem lehet visszaküldeni, mivel egyéni, nem standard méretben készültek és ezekre külön feltételek vonatkoznak a törvény szerint.
  • Az egyedileg gyártott termékekre leadott rendeléseket legkésőbb 48 órával a rendelés leadása után tudja csak törölni.
  • A méretre gyártott termékeket előre ki kell fizetni, csak az összeg beérkezése után kerülnek megrendelésre.

A termékkel nincs probléma, de vissza szeretném küldeni.

  • Amennyiben csak meggondolta magát és a terméknek egyébként nincs hibája 14 napon belül vissza lehet küldeni, ebben az esetben kérem töltse ki az Áru visszaküldése sablonunkat. Visszaküldéskor a visszaszállítás költsége mindig a vevőt terheli.
  • Visszaküldéskor választhat a futárszolgálatok közül: https://www.futarlista.hu/ vagy igénybe veheti a mi szolgáltatásainkat. Ennek díjszabását itt találja: Szállítási díjszabás.

Bolyhosodik a matrachuzat, mit tudok tenni?

  • A bolyhozódás a matrac használatának természetes velejárója, nem reklamálható. Idővel a szövetanyag is elhasználódik, ezért a vásárló feladata, hogy megfelelő védelmet biztosítson a matracnak, erre a leghatékonyabb módszer egy matracvédő vagy egy lepedő.

Véletlenül rossz méretű matracot/terméket rendeltem. Mit tudok tenni?

Nem egyezik a rétegek színe a képpel vagy a másik matraccal? Miért van ez?

  • Abban az esetben, ha több matracot is vásárolt tőlünk, legyen szó ugyanarról, vagy másfajta típusról, a matracok színe, struktúrája, és összevarrási technikája bizonyos mértékig eltérhet. A matracban lévő hab színe a képeken csak az áttekinthetőség végett ábrázolt, a matrac egyes rétegeinek illusztrálására szolgálnak, nem muszáj megegyeznie a felhasznált hab eredeti színével. A színbeli különbség a matrac tulajdonságait nem befolyásolja.

Fizetéssel kapcsolatos kérdések

Milyen fizetési módok közül választhatok?

  • Többféle fizetési mód közül választhat. A részletes leírásukat megtalálja a következő linken: Szállítás és fizetés.

Részletre is tudok vásárolni?

  • Sajnos részletfizetésre egyelőre még nincs lehetőség, de tervezzük.

Miért nem küldik ki az egyedi rendeléseket utánvétellel is? Miért szükséges előre kifizetni?

  • Az egyedi megrendeléseknél a terméket előre ki kell fizetni és csak 48 órán belül lehet kérni a törlését.
  • Mivel a termék egyedi megrendelésre készült és nem képezi az általános kínálatunk részét, egyedi feltételek vonatkoznak rá a törvény szerint, így nem lehet visszaküldeni sem.

Félek a terméket előre kifizetni. Bízhatok Önökben?

  • Nem egy új webshop vagyunk, 2011 óta vagyunk jelen a szlovák piacon, 2017-től pedig már a magyar piacon is. Ez idő alatt több ezer elégedett vásárló bizalmát nyertük el. Ugyanolyan standard fizetési módokat kínálunk, mint a többi internetes webáruház. A rendelését kifizetheti előre, de utánvételes fizetést is választhat, amennyiben ezt találja biztonságosabbnak.
  • Az általunk működtetett további e-shopok: www.matrac-es-en.hu, www.emeletes-agyak.hu.

Tudok a futárnál vagy a sofőrüknél bankkártyával fizetni?

  • Igen, készpénzes és bankkártyás fizetés is lehetséges.

A terméket megkaptam, de számlát nem mellékeltek. Mikor kapom meg?

  • Amennyiben utánvételes fizetést választott a végszámlát csak akkor állítjuk ki, amikor az összeg megérkezik a bankszámlánkra vagy átutalásra kerül a futárszolgálattól. Ez körülbelül 5 munkanapot vesz igénybe. Ezt követően elektronikus formában fogjuk elküldeni a számlát. Amennyiben egy hét után sem érkezik meg a számla kérjük jelezze e-mailben: (info@wilsondo.hu) és elküldjük Önnek.

Kérnek előleget rendeléskor?

  • Előleget nem szoktunk kérni, vagy előre kifizeti az egész összeget vagy utánvétellel fizet a termék átvételekor.

Nem sikerült a GoPay-es fizetés. Most mi a teendőm? A rendelés sem véglegesítődött?

  • Amennyiben nem sikerült a kártyás fizetés a rendelés attól még leadásra került. Nem kell újra megrendelnie a terméket, elég ha csak ír nekünk egy e-mailt (info@wilsondo.hu) arról, hogy nem ment át a fizetés. Ki tudjuk küldeni még egyszer a GoPay fizetési kaput, amelyen keresztül újra el tudja indítani az utalást, vagy át tudjuk állítani utánvételre vagy banki utalásra. Attól függően, hogy mit szeretne.

Szállítási idővel kapcsolatos kérdések

Kapok értesítést a kiszállítás előtt?

  • Természetesen a kiszállítás előtt értesíteni fogjuk. SMS-ben értesítjük 1-2 nappal a kiszállítás előtt. Mi gyűjtőfuvaros szállítást végzünk, így amennyiben az SMS-ben elküldött időpont nem felel meg Önnek a következő kiszállítási körbe kerül majd bele ugyanúgy 5-10 munkanapon belül. Konkrét szállítási időpontot nem lehet választani. A futárszolgálat SMS-t és e-malt is küld. Velük a követési szám megadásával lehet időpontot változtatni és egyeztetni.
  • Amennyiben a kiszállítási időpont nem felel meg Önnek, kérem mindenképp e-mailben vagy telefonon jelezze felénk. 
  • A saját autóinkkal vasárnap is kiszállítunk (főleg Budapest és környéke).

SMS-t kaptam Önöktől a szállítási időpontot illetően. Válaszolnom kell rá?

  • Nem! Amennyiben megfelelő az időpont, nincs is más dolga, mint várni a futárunk érkezését. Amennyiben NEM felel meg Önnek az időpont, kérem keressen bennünket e-mailben: info@wilsondo.hu vagy telefonon: +36 1 701 1776. 

Konkrét időpontra is kérhetem a rendelésem kiszállítását?

  • Sajnos nem. Amennyiben a megadott időpontban nem tud otthon tartózkodni, kérjük esetleg próbálja megkérni szomszédját, ismerősét, hogy vegye át a rendelést. A sofőrünk érkezés előtt fél órával mindig telefonál, külön kérésre korábban is jelezni tudja az érkezését, így haza is tud ugrani a munkából. A GLS futárszolgálattal küldött rendeléseknél a GLS 5 munkanapon belül rugalmasan tudja kezelni és módosítani az időpontokat. Ebben az esetben a követőszámmal fel kell őket hívni és egyeztetni velük időpontot.
  • Azért, hogy a szállítás olcsóbb és biztonságosabb legyen, a nagyobb és nehezebb termékeket a saját sofőrjeink kézbesítik a saját autónkkal, akiknek előre megtervezik a kiszállítási kört, amelyhez igazodniuk kell. A budapesti kiszállítás többnyire mindig szombati napon történik!

A termék, amit kiválasztottam raktáron van. Miért nem szállítják ki azonnal?

  • Azért, hogy a lehető legalacsonyabb szállítási díjat tudjuk Önnek biztosítani, és biztosak lehessünk abban, hogy a termék biztonságban eljut Önhöz, a saját sofőrünkkel szállítjuk ki a nagyobb és nehezebb termékeket. Néhány kisebb és könnyebb terméket (mint például a matracok 160x200 cm-ig, lepedők, teepee sátrak ...) futárszolgálattal is küldünk. A nagyobb és nehezebb csomagok kiszállítása, mint például a nagyobb matracok (180x200 cm) vagy a bútorok, költségesebb és logisztikailag nehezebb feladat. Ezeknek a termékeknek a szállítási ideje többnyire 7-10 munkanap. Némely futárszolgálat nem is vállalja ezen termékek szállítását. Ezért szállítjuk ezeket a saját sofőrjeink segítségével, akik biztonságban eljuttatják a termékeket Önhöz.
  • Mi helyileg Szlovákiában vagyunk, ezért sofőrjeink gondosan megtervezett útvonalterv alapján szállítják ki a rendeléseket, amelyhez tartaniuk kell magukat.
  • A raktáron lévő termékeket általában a rendelés leadásától számított 7-10 munkanapon belül szállítjuk ki.
  • További információk a kiszállítással kapcsolatban: Szállítási idő.

Mennyi a matracok szállítási ideje?

  • A weblapunk szinkronban van a raktárunkkal, ezért pontosan mutatja a raktárkészletet. Amennyiben azt írja ki a matrachuzat kiválasztása után, hogy RAKTÁRON 48 órán belül kiszállítjuk, a matracot ezen időintervallumon belül meg fogja kapni. Ezeket a matracokat a GLS futárszolgálat szállítja. A 180x200 és a 200x200 cm matracokat egy másik futárszolgálat kézbesíti, ezeknek a szállítási ideje kicsit hosszabb. Amennyiben több terméket is választ és a garantált "48 órán belül kiszállítjuk" felirattal ellátott matrac mellé választ egy ágyat, esetleg egy nagyobb terméket, akkor már nem érvényes rá a 48 órán belüli kiszállítás, mivel így már a saját autónkkal kell, hogy kiszállítsuk. 
    Amennyiben a matrac NINCS raktáron a honlap kiírja a szállítási idejét, amely a matracok esetében 5-10 munkanap vagy 7 munkanap matractól függően. Ezeket a matracokat meg kell rendelnünk a gyártótól.

Amennyiben nem megfelelő nekem a kiszállítási időpont törlődik a rendelésem?

  • Természetesen a rendelés nem törlődik, automatikusan bekerül a következő szállítási körbe 5-10 munkanapon belül.

Kiszállítással és lakásba szállítással kapcsolatos kérdések

Mennyi a szállítás díja?

  • A szállítás díja a termék súlyától és a megrendelés értékétől függ.
  • A rendszer számolja ki a szállítási díjat, amely aztán automatikusan megjelenik. A kosárban fizetés előtt lehet ellenőrizni.
  • További szállítással kapcsolatos információkat talál a következő linken: Szállítás és fizetés.

Van ingyenes kiszállításuk?

  • Igen, 35 590 Ft feletti rendeléseknél INGYENES a kiszállítás. A termékeket azonban az első zárható ajtóig visszük. Amennyiben lakásba szállítást is szeretne kérni a részleteket megtalálja itt: lakásba szállítás

Tetszik a kínálatuk, de félek internetről bútort rendelni. Mi történik, ha sérül a kiszállítás során?

  • Mindig ügyelünk rá, hogy a termékeinket biztonságban eljuttassuk Önhöz.
  • A könnyebb termékeket, amelyeket a futárszolgálat szállít, gondosan becsomagoljuk.
  • A nagyobb és nehezebb csomagok kiszállítása, mint például a nagyobb matracok (180x200 cm) vagy a bútorok, költségesebb és logisztikailag nehezebb feladat. Ezeknek a termékeknek a szállítási ideje többnyire 7-10 munkanap. Némely futárszolgálat nem is vállalja ezen termékek szállítását. Ezért szállítjuk ezeket többnyire a saját sofőrjeink segítségével, akik biztonságban eljuttatják a termékeket Önhöz. Nekik logisztikailag előre megtervezik az utakat, és többnyire minden nap Magyarország bizonyos részeire viszik az árut. A budapesti kiszállítás többnyire mindig szombati napon történik.
  • Amennyiben bármi probléma lenne a kiszállított csomaggal azonnal jelezze felénk a következő e-mail címen: info@wilsondo.hu.

A csomagomat egészen behozzák a lakásba vagy a házba?

  • A csomagokat általában az első zárható ajtóig visszük.
  • A lakásba szállítási díj a rendelés súlyától és az emeletek számától függ.
  • Amennyiben előre meg szeretné rendelni a felszállítást, elég, ha rendeléskor beírja a megjegyzésbe a szükséges adatokkal együtt és a díja hozzá lesz adva a számla végösszegéhez.
  • További információkat és az ártáblázatot megtalálja az alábbi menüpont alatt: Lakásba szállítás.

Matracokkal kapcsolatos kérdések

Milyen matrachuzatot válasszak?

  • A matracaink többségénél többféle matrachuzat közül választhat: Premium Jersey 3D, Aloe Vera Health, Silver Care, Bamboo, Carbon, Virase... Részletes információkat talál róluk az alábbi linkre kattintva.

Lehetséges Önöktől egyedi méretre gyártott matracot rendelni?

Kicsomagolás után miért van kellemetlen szaga a matracnak?

  • A kicsomagolás után a matracot jól szellőztetett helyen kell hagyni "pihenni". A kínálatunkban szereplő matracokban felhasznált anyagok a szigorú biztonsági előírásokkal összhangban vannak legyártva és tanúsítvánnyal ellátottak.
  • Némely anyagnak (mint pl. latex) jellegzetes illata van, amely azonban nem hiba, természetes tulajdonság, idővel elillan.

Miért nem használhatom a matracot rögtön miután kibontom?

  • Minden matracunk összegöngyölve, vákuumos csomagolásban érkezik, ezért kérem ne használja azonnal, hanem a következőket tartsa be:
  • Helyezze a csomagolást ágyrácsra vagy más vízszintes felületre.
  • Óvatosan vágja fel és távolítsa el a vákuumos csomagolást. FIGYELEM, ne sértse meg a matrachuzatot éles tárggyal. A matracnak 48-72 órára van szüksége, hogy visszanyerje eredeti formáját. A legjobb, ha a matracot nem egyből az ágyba helyezik, hanem egy vízszintes felületre, mondjuk a padlóra, hogy ki tudja rúgni magát az eredeti méretére. Ne használja korábban. Amennyiben Ön is vákuumcsomagolva szeretné még tárolni egy ideig, természetesen nem lesz baja, csak akkor adjon neki több időt majd a kiugrásra is.
  • A megadott idő eltelte előtt a matracra ne lépjen, ne feküdjön, vagy ne terhelje meg, különben károsíthatja a külalakját, a működőképességét és a nagyságát.

Mikor mondhatjuk, hogy gödrösödés keletkezett a matracon?

  • Gödrösödésnek az számít, ha a mélyedés mértéke meghaladja a matrac teljes vastagságának 20 %-át (például egy 20 centiméteres matracnál 4 centiméternél több számít deformációnak). A gödrösödés mértékét a reklamációnál mindig fényképesen dokumentálni kell.

Milyen a megfelelő ágy, amelyben a matracok nem deformálódnak?

  • A matracokat nem ajánlott ágykeret (oldalkeret) nélküli ágyra helyezni. Főleg a rugós és táskarugós matracoknál ügyeljen arra, hogy az oldalkeret körülölelje a matrac magasságának 40 - 60 %-át.
  • Az utasítás be nem tartása a matrac tartós deformációját okozhatja és ebben az esetben nem érvényes a jótállás.

Meg kell fordítani időnként a matracokat?

  • Igen, a gyártó mindenképpen tanácsolja, hogy a matracokat havonta, vagy legalább kéthavonta meg kell fordítani. A matrac egy idő után felveszi a test alakját, ami azért probléma, mert azokon a helyeken, ahol a matrac a legnagyobb terhelést kapja megsüllyedhet és elveszítheti ortopéd tulajdonságát. Akár a matrac két oldalát (kétoldalas matrac esetén mondjuk a H3/H4 oldalt) érdemes váltogatni vagy a szerint is meg lehet fordítani, hogy a fejük és a lábuk hol helyezkedik el.
  • Kérjük ezt mindenképp fogadja meg és tartsa be, mert meghosszabbítja a matrac élettartamát.

Hány év jótállás van a matracokra?

  • A matracokra és minden más termékekre vonatkozik az általános törvényileg adott 2 éves jótállás, amennyiben másképp nincs feltüntetve.

A régi matracot el tudják szállítani?

  • Sajnos a régi matrac elszállításában nem tudunk segíteni. De állatmenhelyeken nagyon örülnek neki. :)

Hány kilóig terhelhetők a gyerekmatracok?

  • A gyermekmatracok terhelhetősége körülbelül 50 - 60 kg. Amennyiben ennél súlyosabb személy használja jelentősen megrövidíti a matrac élettartamát.

Eltérhet a matracok mérete a leírásban szereplőtől?

  • A weboldalunkon szereplő matracokon kisebb méretváltozások lehetnek - különösen a matracok magasságában (a matrac magassága a közepén mérendő, nem pedig a szélén!), ahol a standard eltérés +/- 1 cm lehet. Ez az eltérés nem jelent gyártási hibát, és nem csökkenti a termék minőségét.

Hogyan válasszak matracot?

  • Új matracot szeretne venni? Olvassa el utasításunkat, melynek segítségével megfelelő matracot választhat franciaágyba vagy egyszemélyes ágyba: Tovább a cikkre. Blogunkban talál cikkeket és hasznos tanácsokat is.

Hogyan válasszak gyerekmatracot?

  • Szüksége van tanácsra, hogyan válasszon matracot gyermekének? A webshopunkban található gyerekmatracok a 4KIDS szériából speciálisan a gyermekek igényei szerint lettek kifejlesztve. Ugyanúgy mint a felnőtteknek, a gyermekeknek is különböző matracok felelnek meg. A matrac választását a gyermekek kora határozza meg. Tovább a cikkre

Miért jobb két matrac mint egy?

  • Ha matracot szeretnének venni a franciaágyba, megéri átgondolni a matrac méretét. Két lehetőség közül választhat, melynek előnyei és hátrányai is vannak. A nagy méretű ágyba tehet egy nagy egészségügyi matracot, vagy két kisebb 1+1 matracot helyezhet, melyek közösen kitöltik a fekhelyet. Olvassa el, melyik lehetőség a legmegfelelőbb az Ön számára: További információk

Bútorokkal és egyéb termékekkel kapcsolatos kérdések

Van valahol bemutatótermük vagy üzletük, ahol meg tudom nézni a termékeket?

  • Sajnos nincs, a matracokat és ágyakat csak online lehetséges megvásárolni és sajnos egyelőre bemutatótermünk sincs, ezért élőben nem tudják megnézni a termékeket.

Lehetséges az ágyak, bútorok legyártása más színekben vagy méretben is?

  • Sajnos csak a meglévő színekben és méretekben van lehetőség az ágyak megvásárlására. Azonban a kínálat elég nagy az üde színektől kezdve az elegánsabb színekig, mindent megtalál nálunk. Ellenőrzésre átvételkor nyílik lehetőség. Ha mégsem megfelelő a termék, a vásárlást követően 14 nap áll rendelkezésre a vásárlástól való elállásra.

Összeszerelést is vállalnak?

  • Ilyen szolgáltatásunk sajnos nincs. A bútorokat csak kiszállítjuk lapra szerelt állapotban.